środa, 28 września 2011

Dzień 80 - Chleb 3 zboża

Na wadze 79,9 kg

Udało mi się też kupić mąkę żytnią razową i nastawiłam zakwas. Ciekawe czy się uda.

Upiekłam dzisiaj chleb z mieszanki mąk trzy zboża Lubelli. Przepis z opakowania.

Przepis:
1/2 kg mąki trzy zboża, razowa
350 ml wody
łyżeczka soli
5 dag drożdży świeżych (ja dałam suche, nie całe opakowanie bo więcej  nie miałam)
Z własnej inicjatywy dodałam:
- pestki dyni
- garstkę żurawiny suszonej
- sezam na wierzch.

Zamieszałam wszystko razem i zostawiłam na 30 minut pod szmatką na słoneczku z okna.
Po 30 minutach zamieszałam wszystko porządnie, troszkę pomęczyłam i wsadziłam do foremki posmarowanej olejem. Przykryłam mokrą szmatką i postawiłam w słoneczku z okna na godzinę. Ładnie wyrosło. Posypałam sezamem. Zapomniałam skropić wodą. Gdybym skropiła to sezam po upieczeniu nie odpadałby a skórka byłaby lśniąca. Wsadziłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam 40 minut w 220 stopniach C.
Wyszedł ładniejszy niż pszenny razowy (mój pierwszy). Lepiej wyrośnięty. A delikatna słodycz żurawiny jest rewelacyjna.
Polecam!


1 komentarz: