piątek, 13 września 2013

Dzień 22 - cukinia faszerowana

89,50 kg

Śniadanie 1: kromka chleba razowego z twarogiem i pomidorem
Śniadanie 2: nektarynka
Obiad: faszerowana cukinia
Podwieczorek: kawa i ciastka
Kolacja: faszerowana papryka

Miałyśmy dzisiaj biegać... ja, Aga i Ada... zawiązuje nam się grupka do biegania. Niestety deszcz rozpadał się zbyt mocno. Bardzo szkoda.


Cukinia faszerowana:
1 cukinia (w przepisie był bakłażan... ja miałam cukinię)
200 g drobiowego mięsa mielonego
jajko
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
150-200 g rozdrobnionego szpinaku
mały jogurt naturalny
pół puszki pomidorów (dałam 3 świeże obrane ze skóry)
przyprawy: sól, pierz, bazylia

Cukinię przecięłam na pół, wydrążyłam środek, oprószyłam solą aby puścił wodę. Do mięsa mielonego wbiłam jajko, doprawiłam i podsmażyłam. Dodałam pokrojone pomidory bez skórki. Dusiłam aż płyn częściowo wyparował. 
Na osobnej patelni poddusiłam drobno pokrojoną cebulkę i czosnek. Dodałam szpinak. Na koniec po wyłączeniu patelni dodałam 2 łyżki jogurtu naturalnego. Całość dodałam do mięsa.
Odlałam wodę z cukinii. Przyprawiłam je solą i pieprzem. Wypełniłam nadzieniem. Położyłam na blaszkę na folii aluminiowej i piekłam około 20 minut w temp. 180 st.
Wyszło pysznie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz